Eerste weken Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nikita Marsman - WaarBenJij.nu Eerste weken Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nikita Marsman - WaarBenJij.nu

Eerste weken Bali

Door: Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

29 April 2015 | Indonesië, Denpasar

Het nieuwe avontuur is begonnen, wij zijn op Bali!

Dit verhaal heeft even op zich laten wachten, omdat we het vanaf het begin al belachelijk druk hadden met school. De vlieg reis was echt gruwelijk lang, maar gelukkig hebben wij de mogelijkheid gehad om 4uur lang de tijd gehad om het vliegveld van Brunei te bekijken. Gelukkig was dit gebouw niet groter dan een gemiddelde HEMA, dus hebben we ons prima vermaakt.

Maar even terug naar de positieve kant van deze ervaring. Qua accomodatie zijn we er gruwelijk op vooruit gegaan. Momenteel verblijven wij in een prima hotel. Dit hotel bevat zwembad en housekeeping die iedere dag onze kamer keurig komt opruimen. Vlakbij ons hotel zit een grote supermarkt en daar verkopen ze gelukkig ook Skippy, de Thaise en Indonesische pindakaas. Dit eet ik sowieso elke dag bij het ontbijt en soms ook als lunch. Het ontbijt is hier in het hotel trouwens gevarieerd, elke dag ligt er wel bruin en wit brood en er ligt ook veel fruit. Wat afwisselt zijn de ei-gerechten die bereid worden, zoals een omelet, gebakken ei of een gekookt ei. Op dit eiland ben je altijd miljonair. 1.500.000 rph staat gelijk aan ongeveer 100 euro. Je portemonnee is hier te klein.

De eerste paar dagen waren vrij hectisch. Gelijk scootertje huren zodat we mee konden doen met real life mario kart. De drukte is hier nog erger dan in Bangkok. Hier rijden meer scooters dan auto's en je bent sneller op je bestemming per scooter dan per auto. Je kan hier overal omhrr rijden met je scooter en midden op de weg stoppen om een drukke weg over te steken is hier ook heel normaal. Scooters tellen hier dan ook als moter omdat ze ongeveer 120 km per uur kunnen. Het krijgen van een motor rijbewijs is hier dan ook niet moeilijk. Normaal gesproken moet je een test afleggen voor 150.000 rph maar betaal 350.000 rph en je krijgt je rijbewijs kado. School is vlak bij en we worden iedere dag netjes opgehaald door busjes. Ook het eten is er op voor uit gegaan. In plaats van rijst met kip eten we nu rijst met kip en een sausje met een stukje komkommer. Het eerste weekend zijn we in het hotel gebleven, omdat we door school gewoon geen mogelijkheid hadden om op pad te gaan. Client meeting, CEO meeting, CBL sessies, Student Led seminars en rapporten moeten voor bereid worden. De tweede week hebben we gelukkig een gaatje kunnen vinden in ons drukke agenda om te gaan surfen. Dit was echt super toff om te doen! Het strand is ongeveer en half uurtje Maria Karten. Ook het uitgaan is hier prima te doen. Tussen 9 en 10 is er een mogelijkheid om gratis cocktails te drinken. Uit ervaring kan ik melden dat je er geen 6 moet drinken in dat uur, want dan ben je voor 12uur nog thuis en verlies je ook nog een je ananas pet.

Het tweede weekend ben ik met Nina naar de Gili eilanden geweest. Ondanks dat we het hele weekend regen hebben gehad, was het echt super gezellig. Gili is een heel ouderwets eiland waar ze nog steeds met paard en wagen rijden. Dit is dan ook de enige vorm van vervoer op dit eiland en wegen hebben ze er nog niet uitgevonden. Het eiland is niet groot en met een half uurtje lopen sta je dan ook perongeluk aan het andere kant van het eiland. Zaterdag zouden we op een publieke boot met 35 andere toeristen gaan snorkelen. Het toeval was echter dat onze bediening, van het restaurant waar wij vrijdag avond aten, wel even een prive boot had. En natuurlijk mochten wij wel mee om te snorkelen, dus hebben wij de publieke boot maar afgezegd. Het snorkellen was super tof. We zijn op de set van Finding Nemo geweest en bij toeval was de cast er ook. Verder hebben we gezwommen met zee shilldpadden en hebben vissen het brood uit onze handen gegeten. Na ons snorkel avontuur, begon het meteen te regen en dit is door gegaan tot het einde van onze Gili reis. Vervolgens zat de boot vol en mochten we in eerste instantie niet van het eiland af. Gelukkig is Indonesië zo corrupte dan wij na het betalen van 50.000 rph gewoon met de boot mee mochten. Terug op Bali mochten we gelukkig meteen weer aan ons school werk.

Het is een prachtig eiland, maar het is wel te hopen dat de workload wat minder word in de komende weken.

Terima kasih!

(Sorry, het zijn nog niet veel foto's. Ik heb nog niet veel tijd gehad, die houden jullie nog van met tegoed :))

• 29 April 2015 - 19:37

Jacquelien:

Hai Nikky, leuk dat je nog aan mijn verjaardag dacht!!! Het is hier een beetje koeler dan op het prachtige Bali. Je vond het in het verkeer in Den Passar al een zooitje maar.........ik hoop dat jullie ook nog eens de kans krijgen om Jakarta (hoofdstad van Java) te bezichtigen. In Jakarta wonen meer mensen dan in heeeeeeeel Nederland (Belanda)!!! Hiermee ook al de illegalen mee gerekend. Niet te geloven wat je daar ziet maar......dit is wel het echte Indonesie! Ondanks dat is Bali wel het mooiste eiland. Leuk dat jullie met de Dokkar weg zijn geweest (paard en wagen) die zijn op Lombok ook HET vervoersmiddel!!! Leuk toch? Jullie zullen als jullie het later wat rustiger krijgen op school nog zeer zeker een geweldige tijd krijgen!!!!!! Lekker van genieten en heel veel groetjes, Jacquelien.

• 29 April 2015 - 20:39

Hans:

mooi weer hoor

• 29 April 2015 - 23:18

Sylvia:

Hoi Nikita,

Leuk om weer wat van je te lezen! Je maakt wat mee zeg........
    Hopelijk ka je het nog een beetje bij benen met school, er is ook nog zoveel anders leuks te doen, zal voor mij verleidelijk zijn hóó'r.

En wat gaaf en stoer die surf foto's!
    Ik heb ook ooit es, toen ik nog jong en soepel was, een poging gewaagd.......
    Verder zeg ik er maar niks over :)
    Snorkelen gaat me beter af en dat heb je ook al gedaan las ik.

Geniet maar lekker verder.

Dikke kus van Martin en Sylvia.

• 21 Mei 2015 - 22:50

Renate: