Reisverslag 3 – Inhaalslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nikita Marsman - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 – Inhaalslag! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nikita Marsman - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3 – Inhaalslag!

Door: Robin & Nikita

Blijf op de hoogte en volg Nikita

21 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Daaag lieve mensjes!

Daar zijn we weer na een paar weken (: Hierbij een inhaalslagje van wat we de afgelopen weken uitgespookt hebben, beginnend met de welverdiende vakantie naar het noorden!

Vrijdag 20 februari zijn we met de nachttrein vertrokken richting Chiang Mai. Maar aangezien we stijlvol aan de late kant waren met boeken, zaten we niet geheel eerste klas. En hadden we ook niet per se een bed. Ons vervoermiddel was nog net iets eleganter dan veevervoer qua frisse lucht, want airconditioning was in de vorm van een miniventilator aan het plafond. En ohja, alle ramen stonden open. Dit had als voordeel dat als er een georganiseerde bosbrand het landschap sierde, wij bestrooid werden met een laag as. Superdeluxe!

Uiteraard kwamen wij volledig uitgerust na 14 uur aan in de levendige stad Chiang Mai, op jacht naar een hotel! Na een reis in een behoorlijk uit de kluiten gewassen tuk-tuk, en wat opfrissen in ons hotel zijn we Chiang Mai gaan ontdekken. We hebben lekker over de Night Market gestruind en de reis afgesloten met een borrel, proost!

Dag 2, tempeldag! Onder het mom “cultuur snuiven” zijn we op een heuse zelf-bedachte tempeltour gegaan van wel 5 tempels. Meer dan eens kregen we te horen “too sexy, go to the left!” en mochten we ons in heuse tempel-outfits hijsen voor we naar binnen mochten. Bij een van de eerste tempels ontmoetten we Mister Khun, die ons de volgende dag wel even naar Tiger Kingdom zou brengen!

gloednieuwe busje stipt op tijd de volgende ochtend klaar. Op naar de tijgers! Eenmaal aangekomen bij Tiger Kingdom hadden we alle 6 een mini hartaanval bij het zien van de grootste tijgers die het kingdom te bieden had, en begon een hevige discussie over welke tijgers er wel en niet geknuffeld gingen worden, ze kwamen immers in verschillende maten. Over 1 ding waren we het roerend eens: de allerkleinste! Nina en Nikita gingen vervolgens voor 1 maatje groter, en Lotte, Lotte, Linda en Robin gingen dapper voor “The Big Cat”. Een hele ervaring waarvan de foto’s het verhaal het beste kunnen vertellen. Na alle tijgers geknuffeld te hebben die er te knuffelen waren, stond Mister Khun ons nog op te wachten om ons naar het busstation voor het National Park te brengen, waar zich een tempel boven op de berg bevond. In zo’n zelfde uit de kluiten gewassen tuk-tuk begon de chauffeur behoorlijk agressief de berg op te scheuren, waarna we bij aankomst redelijk spijt hadden van onze lunch. Gelukkig was dat niet alles! De tempel bevond zich niet alleen bovenop een berg, maar ook bovenaan een honderdtal treden waar, jawel, geen lift voor was. Toe aan een borrel.

Toen was het alweer woensdag, olifantendag! Aangezien het ons wel beviel om opgehaald te worden bij het hotel, hadden we ook hier een busje geregeld die ons op kwam halen. Dit keer met Meneer “off” als onze enthousiaste host. Na een rit van een uurtje werd er bij Baan Chang Elephant Park een hek open gedaan, en reden we zo tussen de olifanten het parkje op.

Na ons in een enig blauw pakje gehesen te hebben, mochten we eerst de olifanten voeren. Na het oefenen van the do’s an don’ts van olifanten en hoe te rijden, hebben we geluncht en waren we eindelijk toe aan het echte rijden! Helaas was er een georganiseerde bosbrand die niet meer zo georganiseerd was, en werd na een tien minuutjes rijden de rit afgeblazen. Er werd nog geprobeerd om met ze te badderen, maar ook dit werd de olifanten met de rook en het geknetter van vuur al gauw te veel. Ondanks alles, toch een hele leuke dag!

Op donderdag werden we wederom opgehaald bij ons hotel, op naar Pai! Een rit van 762 bochten in 3 uur tijd. Maar gewapend met reispilletjes en een sterke wil, stonden we na drie uur in het prachtige bergdorpje Pai. Na het vinden van een hotel hebben we scootertjes gehuurd en zijn we de bergen doorgetrokken, op pad naar de witte buddha en een waterval. ’S Avonds zijn we heerlijk de kroeg ingedoken waar we herenigd werden met de rest van de groep die ook in Pai waren, en ons overhaalde om nog een extra nachtje te blijven, de volgende avond. Want, kregen we te horen, dat was een waar paradijsje, en we gingen barbecuen!

Daar waren we niet vies van, dus de volgende ochtend zouden wij wel even op de scootertjes onze spulletjes brengen, en daarna lekker ontbijten, want het was maar 12 kilometer! Locatie ontvangen via whatsapp, ingevoerd op maps, en we waren on tour. Dit zonder water óf ontbijt, met een aanwezige kater. Na een rit midden in de bergen met haarspeldbochten vol grind, bruggen bestaand uit een aantal plankjes, supersteile heuvels en menig gevloek op de jongens, werd de rit uiteindelijk gestopt door een unit van een plas waarvan het nooit de bedoeling kon zijn dat we daar over heen moesten. Bedankt apple maps! We besloten maar om te keren, en bij puur toeval kwamen we op de terugweg de jongens tegen, die ons via een prima snelweg naar de mooiste plek op aarde brachten. Die avond lekker bij het zwembad gezeten, heerlijk gebarbecued, de nodige biertjes gedronken en tot laat bij het kampvuur gezeten.

De volgende dag zijn we met tegenzin weer vertrokken naar Chiang Mai om ons voor te bereiden op de terugreis met de Nachttrein, dit keer met bed!

Zondagochtend waren we weer terug in Bangkok, waar ons een beste bult huis en leerwerk te wachten stond. Die week en het weekend erop zijn we lekker in Bangkok gebleven en hebben we ons voornamelijk gericht op ons schoolwerk. Woensdag 11 maart hadden we dan ook een Mid-term exam! Een helse toets uit onmogelijk veel powerpoints, literatuur en boeken verdeeld in 4 secties die allemaal 66% goed moesten. Wonder boven wonder waren zowel Nikita als Robin 1 van de 10 die dit gevaarte gehaald hebben. (60 in totaal) Dit moest natuurlijk gevierd worden, en dit deden we met een weekendje Koh Samet!

Een fantastisch eiland waar we heerlijk op het strand hebben gelegen, met scootertjes het eiland over zijn gescheurd, en de avonden met cocktails en voetjes in het zand hebben doorgebracht.

Zondag zijn we met het bootje teruggegaan naar het vaste land, waar we ons opnieuw op school moesten gaan focussen.

Sebaaj Sebaaj is een uitdaging geworden!

Kusjes!

P.S. Bedankt voor alle lieve reacties! Helaas kunnen we via deze website niet reageren op reacties, maar we lezen ze allemaal! Keep them coming! <3

P.P.S Om alle foto's te kunnen bekijken graag rechts onderin even op "overzicht" klikken, anders krijg je ze niet allemaal te zien! xx

• 21 Maart 2015 - 18:11

Jacquelien:

Hoi!!! Ik vroeg vanmiddag toevallig aan je zusje of er binnenkort weer een verslag zou komen!!! Hoe is het mogelijk en ik opende net de comp. en ja hoor!!! Kuna kuna (spreek uit: koenaa koenaa) zouden ze in Bali zeggen. Hartstikke leuk. Ikkes als globetrotter heb er daarom ook erg van genoten. Wat enig van die tijgers, was dit soms de tijgertempel van de monniken? Zo ja daar kan je als je weer thuis bent hele mooie dingen van zien op you tube. Zelf denk ik dat de grote katjes onder de dope zitten!!! Een tijger, vooral de grote zijn geen knuffelkatjes en.......daar wel. Al met al een hele mooie belevenis om nooit te vergeten. Ook de olifanten, zo leuk en zo lief. Jullie hebben wel een gigantische vak. gehad voor dat examen en......van harte gefeliciteerd met je winst!!! Geniet verder lekker van alles wat jullie nog gaan doen en zien en ik vind het ook heerlijk hoe of je al die probleempjes onderweg vertelt maar.......dat is het echte tropengesodemieter en dat kom je overal tegen, ook in Bali!!! Groetjes vanuit een steenkoud Holland en lekker genieten van alles wat je ziet en tegenkomt, DOEIIIIIIII, Jacquelien.

• 22 Maart 2015 - 10:21

Renate:

hoi Nikita, super leuk allemaal. We zijn stinkend jaloers. Veel plezier nog. Groet renate

• 22 Maart 2015 - 10:47

Hans:

jongens wat een belevenis
    zo bijzonder mooi
    echt fantastisch en perfect dat de studie lukt

• 22 Maart 2015 - 19:22

Marion :

meiden wat is het leuk om te lezen dat jullie veel ondernemen en ontzettend veel plezier hebben.
    Gefeliciteerd met jullie prestatie op school. Top dames!!! De vakantie hebben jullie echt verdient..

Robin ( en Nikita natuurlijk) nog heel veel plezier gewenst, goed je best doen op school..
    Dikke xxx van mama

• 24 Maart 2015 - 00:19

Syhlvia:

Hoi Nikita,

Leuk hóór om jullie avonturen te lezen en wat een mooie foto's!
    Ik heb zowaar ook een schoolfoto er tussen gezien, dient als bewijs dat er toch ook nog wel geleerd wordt.
    En gefeliciteerd met je prestatie!
    Geniet nog lekker verder en een dikke kus van Sylvia.